- Setting Access Point Name (APN)
Setting> Mobile Network > Access Point Names
TEKAN MENU > New APN
Name : XOX
APN : XOX
- TETAPAN APLIKASI BERIKUT UNTUK PENJIMATAN DATA
i) WhatsApp : Setting > Data Usage > Media Auto Download > When Using Mobile Data > Untick Semua
ii ) PlayStore : Setting > Auto-update Apps > Auto-updates Apps Over Wi-Fi Only.
iii) Chrome Browser : Setting > Data Saver > On
iv) Facebook : Setting > App Setting > Auto-Play > Never Auto-Play Videos - SEMAK APLIKASI YANG MENGGUNAKAN DATA (ANDROID)
Jika penggunaan data cepat habis. Sila semak rekod penggunaan aplikasi di Settings > Data Usage - HABIS KUOTA ATAU TAMAT TEMPOH INTERNET
Langganan Data ditamatkan apabila :
i) Penggunaan data sudah habis digunakan 100% atau
ii) Tarikh sah telah tamat (cth : 30 hari) walaupun data masih ada. - MEMBUAT LANGGANAN BARU
i) Pastikan KUOTA INTERNET TELAH HABIS DIGUNAKAN atau telah tamat tarikh langganan.
ii) Jika kuota internet telah habis digunakan SEBELUM tarikh tamat, anda tidak perlu tunggu sehingga tarikh tersebut untuk membuat langganan baru. ONEXOX membenarkan anda membuat terus langganan baru selepas data habis.